Kiitä siivoojaa valtakunnallisena Puhtauspäivänä!

Mikä sen mukavampaa, kuin tehdä töitä siistillä toimistolla tai ostoksia puhtaassa kauppakeskuksessa. Siivoojan työ on usein näkymätöntä, mutta todella arvokasta. Kiitä siis siivoojaa!

Tänä vuonna valtakunnallista Puhtauspäivää vietetään maanantaina 4.12.2023, jolloin koko Suomi kiittää siivoojia. Siivouksen laatu vaikuttaa meidän jokaisen arkeen, ja siksi siivouksen ammattilaiset ansaitsevat kiitoksensa.

Haastamme kaikki mukaan tempaukseen

Osallistu Puhtauspäivään ja kannusta myös muita muistamaan siivoojia. Milloin olet viimeksi kiittänyt siivoojaa? Hänen ansiostaan ympäristösi on puhtaampi. Mitä jos moikkaisit ja kiittäisit häntä tänään. Miksei myös pullakahvit tai pieni lahja olisi paikallaan. Hymyile, tervehdi, kiitä – tai jätä siivoojalle vaikka pieni kiitoskortti. Somessa kiitoksen voi jakaa hastageilla #kiitäsiivoojaa, #puhtauspäivä ja #puhtausala.

Me RTK-Palvelussa haastamme myös muut yritykset ja organisaatiot mukaan vuosittaiseen tempaukseen. Voit ladata viestintämateriaaleja käyttöösi puhtausala.fi sivustolta. Puhtauspäivää juhlistetaan samalla sivustolla myös live-lähetyksellä, jossa esitellään Puhtausalan vuoden teko -finalistit, julkaistaan voittaja ja kuullaan esityksiä siivousalalta.

Siivoojamme turvaavat kiinteistösi

 RTK-Palvelun ammattitaitoiset siivouspalvelut kattavat niin ylläpitosiivouksen, erikoissiivouksen kuin Joutsenmerkityn siivouksen. Puhtauspäivänä olemme erityisen ylpeitä siivoojistamme. Heiltä luonnistuu laadukas siivous yhtä lailla porraskäytävässä kuin vaikka teollisuuden vuosihuollossa.

Tarjoamme siivouspalveluita liikekiinteistöihin, hotelleihin, laivoihin ja liikennevälineisiin sekä erilaisille teollisuuden aloille. Toimimme ympäri Suomen, eikä yrityksesi koolla tai sijainnilla ole meille merkitystä. RTK-Palvelulla on myös korkean hygienian yksikkö esimerkiksi sairaaloita varten. Kiinnostuitko? Lue lisää siivouspalveluista nettisivuiltamme.

Vastuullinen työnantaja

Työntekijät ovat tärkein voimavaramme, ja haluamme pitää heistä hyvää huolta. Kehitämme siivoojien osaamista ja huolehdimme työhyvinvoinnista kiinnittämällä huomiota muun muassa työkykyjohtamiseen.

Perehdytämme hyvin, palkitsemme palvelusvuosien mukaan ja edistämme arjessa jatkuvasti monimuotoisuutta ja yhdenvertaisuutta. Myös työvaatteilla on merkitystä ja ammattimaiseen työhön on oltava oikeat työvälineet. Meillä on aina paikkoja auki osaajille, ja työaika ja työtehtävät joustavat elämäntilanteesi mukaan. Lue lisää ja katso avoimet työpaikat!

Vastuullisuusraportti osa 1 – Asiakaslähtöiset palvelut

Julkaisimme keväällä ihan ensimmäisen vastuullisuusraporttimme, josta olemme edelleen syystäkin ylpeitä. Vastuullisuus on kuitenkin hyvin laaja termi – siksi tässä juttusarjassa pilkomme omaa vastuullisuustyötämme helpommin pureskeltaviin osiin.

Aloittakaamme asiakaskokemuksesta, se kun on kaiken toimintamme ytimessä. RTK-Palvelun toiminta perustuu laadukkaiden palveluiden, kuten siivouspalvelujen ja kiinteistöjen ylläpitopalvelujen tuottamiseen sekä tiiviiseen asiakasyhteistyöhön – vastuullisesti. Siksi asiakaslähtöiset palvelut on yksi kolmesta vastuullisuusteemastamme.

Tiedolla johtamista ja asiakkaan kuuntelua

Jo RTK-Palvelun visiokin kertoo sen, mitä tavoittelemme: Alamme parhaat ammattilaiset ja asiakaskokemus. Olemme asettaneet asiakaskokemuksen parantamiseksi tavoitteita, jotka auttavat meitä arvioimaan suoriutumistamme sekä kehittämään toimintaamme haluttuun suuntaan vuosien 2022–2026 aikana:

  1. Pyrimme ennakoimaan asiakkaidemme tarpeet tulevaisuudessa sekä nykyistä paremmin että aikaisemmin, jotta voimme kehittää omaa toimintaamme asiakkaidemme tulevaisuuden tahtotilan mukaisesti.
  2. Kuuntelemme ja ymmärrämme asiakkaidemme tarpeita ja osaamme valita oikeat rakennuspalikat luottamuksen ja pitkäaikaisen kumppanuuden rakentamiseen.
  3. Viestimme avoimesti ja pysymme muutoskykyisinä.
  4. Panostamme palveluiden laatuun ja hyödynnämme uutta teknologiaa onnistuneen asiakaskokemuksen mahdollistamiseksi jokaisella toimialallamme.

Tavoitteiden lisäksi tarvitsemme konkreettisia toimia

Uudistamme jatkuvasti toimintatapojamme yllä mainittujen tavoitteiden täyttämiseksi. Esimerkiksi palveluidemme laatua varmistamme kattavalla omavalvonnalla sekä säännöllisillä laatukierroksilla yhdessä asiakkaan kanssa. Asiakastyytyväisyydessä olemme asettaneet tavoitetasoksi 4 (asteikolla 1–5). Asiakastyytyväisyyden mittausprosessimme uudistuu ja monipuolistuu lähitulevaisuudessa.

Lisäksi aiomme laajentaa palvelutarjontaamme, ja seurata palveluiden kehitystä. Niiden keskiössä ovat asiakkaidemme tarpeet ja tiedon yhdistäminen vastuulliseksi ja laadukkaaksi tekemiseksi.

Teknologiaa aiomme hyödyntää entistä enemmän. Toteutuksessa on useita eri järjestelmähankkeita sujuvoittamaan sekä sisäisiä toimintojamme että meidän ja asiakkaiden välistä arkea.

Ja mikä tärkeintä – olemme asiakkaan saatavilla, nyt ja tulevaisuudessa. Pidämme asiakkaisiimme aktiivisesti yhteyttä, ja jokaisella asiakkaalla on oma yhteyshenkilönsä. Kotisivuiltamme löytyy myös erilaisia yhteydenottolomakkeita.

Lue lisää RTK-Palvelun vastuullisuusraportista >>

 

Hyvää juhannusta

Olemme tavoitettavissa torstaina 22.6.2023 kello 14 asti, jonka jälkeen siirrymme juhannuksen viettoon. Olemme tavoitettavissa normaalisti taas maanantaina 26.6.2023.

Toimipisteidemme yhteystiedot ja normaalit palveluaikamme löytyvät Ota yhteyttä -sivulta. Samat puhelinnumerot palvelevat kiireellisissä päivystysasioissa myös normaalien palveluaikojen ulkopuolella.

RTK-Palvelu Oy toivottaa oikein mukavaa ja iloista juhannusta!

Kiinteistöpalvelualalla saavutettu neuvottelutulos, lakot peruuntuvat

Kiinteistötyönantajat ry ja Palvelualojen ammattiliitto PAM ovat tänään 29.3.2023 myöhään illalla saavuttaneet neuvottelutuloksen kiinteistöpalvelualan työntekijöitä koskevasta työehtosopimuksesta.

Saavutettu neuvottelutulos on hyväksytty neuvotteluosapuolten hallinnoissa. Näin ollen kaikki kiinteistöpalvelualalle kohdistetut lakonuhat ovat peruuntuneet.

Pyrimme pääsemään arkeen ja normaaliin palvelutuotannolliseen tilanteeseen mahdollisimman pian.

Kiitämme asiakkaitamme ymmärryksestä sekä kärsivällisyydestä kuluneiden viikkojen aikana, jotka ovat olleet kaikille osapuolille haastavia.

Lakkojen mahdolliset vaikutukset RTK-Palvelun osalta

Kiinteistötyönantajat ja Palvelualojen ammattiliitto PAM ovat käyneet neuvotteluja kiinteistöpalvelualan työntekijöitä koskevan työehtosopimuksen ehdoista. Ensimmäiset työnseisaukset toteutuivat 16.-18.3.2023.

Neuvotteluja on jatkettu osapuolten välillä viimeisten viikkojen aikana erittäin tiiviisti, mutta valitettavasti sovintoratkaisua ei ole onnistuttu edelleenkään löytämään.

Valtakunnansovittelija antoi eilen 28.3.2023 kolmannen sovintoehdotuksen kiinteistöpalvelualan työriitaa koskevassa asiassa. Neuvotteluosapuolet ovat ilmoittaneet ehdotuksen hylkäämisestä tänään 29.3.2023 klo 11 valtakunnansovittelijalle.

Ehdotuksen hylkäämisen vuoksi työtaistelutoimenpiteet alkavat tämänhetkisen tiedon mukaan ja toimenpiteiden mahdolliset vaikutukset kohdistuvat koko Suomen alueelle 30.3.2023 klo 00.00 – 1.4.2023 klo 24.00 välisenä aikana.

Toteutuessaan lakot koskisivat kiinteistöpalvelualan työehtosopimuksen mukaista työtä, kuten siivousta ja kiinteistöhuoltoa. Lakkojen vaikutukset palvelutuotannossamme tulisivat olemaan merkittävästi aiempaa suuremmat ja näkymään sekä asiakkaidemme että kuluttajien arjessa laajamittaisesti.

Vallitseva tilanne on kaikkien osapuolten kannalta hankala ja erittäin valitettava. RTK-Palvelu haluaa tukea sovittelua kaikin mahdollisin toimenpitein ja toivomme pääsevämme takaisin arkeen ja normaaliin tilanteeseen mahdollisimman pian.

Olemme varautuneet yhtiönä lakkoon monin käytettävissämme olevin keinoin, mutta toteutuessaan lakoilla on vaikutusta sekä RTK-Palvelun että asiakkaiden toimintaan.

Pyrimme ensisijaisesti huolehtimaan kriittisen infrastruktuurin toiminnasta sekä asiakaskohteiden välittömästä henkilöturvallisuudesta. Pyydämme asiakkaitamme varautumaan palvelupoikkeamiin.

Pahoittelemme tilannetta ja toivomme asiakkailtamme ymmärrystä sekä kärsivällisyyttä.

Prepon Oy liittyy osaksi RTK-perhettä

RTK-Palvelu Oy:n strategisena tavoitteena on näyttää tietä toimialansa rohkeana uudistajana, joka uskaltaa kokeilla ja kehittää uutta. Samalla haluamme mahdollistaa asiakkaidemme aiempaa laajamittaisemman keskittymisen heidän omaan ydinliiketoimintaansa.

RTK-Palvelu Oy on yhtiönä kulkenut yhdessä avainasiakkaidensa kanssa pitkän ja nousujohteisen matkan. Yhteinen arki on rakentunut hyvän päivittäisen asiakaskokemuksen sekä laadukkaan toiminnan varaan. Kasvuamme merkittäväksi valtakunnalliseksi monialayhtiöksi on mahdollistettu orgaanisen kasvun lisäksi myös yritysostoilla jo vuodesta 1981 lähtien, jolloin RTK-Palvelu toteutti ensimmäisen yrityskauppansa.

Viime vuonna toteutetun organisaatiouudistuksen myötä RTK-Palvelun liiketoiminnassa on 1.8.2022 alkaen ollut viisi tulosvastuullista toimialaa; siivous, kiinteistöhuolto, teolliset palvelut, tekniset palvelut sekä kulunhallinta. Olemassa olevien toimialojen lisäksi olemme aktiivisesti hakeneet uutta perheenjäsentä kuudenneksi toimialaksemme.

RTK-Palvelu laajentaa toimintaansa 1.4.2023 alkaen perustamalla uuden, rakennuttamisen ja projektinjohtopalvelujen toimialan. Osana tätä muutosta Prepon Oy siirtyy 1.4.2023 alkaen osaksi RTK-Palvelu Oy:n toimintaa RTK-Palvelun omistajan, Contineo Oy:n ostettua koko Prepon Oy:n osakekannan. Yhtiöiden keskinäinen strateginen yhteensopivuus on erinomainen.

Prepon hakee yrityskaupalla vahvaa kumppania ja vakavaraista omistajuutta pystyäkseen vastaamaan jatkossa entistäkin paremmin rakennuttamisen ja projektinjohtopalvelujen voimakkaaseen kysynnän kasvuun sekä kiinteistöalan toimintaympäristön muutoksiin.

Prepon Oy:n toiminta säilyy ennallaan ja jatkuu entisellä nimellä. Nykyiset pääomistajat Tommi Lindfors ja Joonas Kekki sekä koko henkilöstö jatkavat yrityksessä vanhaan malliin.

Prepon Oy:n toinen pääomistaja, rakennusinsinööri Joonas Kekki on nimitetty RTK-Palvelun rakennuttamisen ja projektinjohtopalvelujen toimialajohtajaksi sekä yhtiön johtoryhmän jäseneksi 1.4.2023 alkaen.

Nyt toteutettava yrityskauppa vahvistaa RTK-Palvelun läsnäoloa Länsi-Suomessa koko kiinteistöjen elinkaaressa sekä antaa RTK-Palvelulle mahdollisuuden laajentaa omaa palvelutarjontaansa asiakkaidensa suuntaan merkittävästi.

Prepon Oy

Prepon on suomalainen, rakennushankkeiden hallintaan erikoistunut yritys, jonka päätoimialoina ovat rakennuttaminen, valvonta ja projektinjohtopalvelut. Näiden lisäksi yhtiö tuottaa kiinteistön käyttöön ja ylläpitoon liittyviä asiantuntijatehtäviä, joita ovat kustannuslaskenta, asbesti- ja haitta-ainekartoitukset, rakennusten kuntoarviot ja kuntotutkimukset sekä kosteusmittaukset.

RTK-Palvelu Oy

RTK-Palvelu Oy on perustettu vuonna 1972. Me RTK-Palvelussa huolehdimme strategiamme mukaisesti kiinteistöjen koko elinkaaresta, jotta asiakkaamme voivat keskittyä omassa työssään olennaiseen. Palveluksessamme on 3 000 ammattilaista, jotka tuottavat jo kymmeniä erilaisia palveluja asiakkaillemme.

RTK-Palvelun kattavaan asiakasverkostoon kuuluvat mm. teollisuusyritykset, taloyhtiöt, hotellit, laivat, satamat kuin vaativat liikekiinteistötkin.

RTK-Palvelu Oy kuuluu suomalaiseen Contineo-konserniin, johon kuuluvat RTK-Palvelun lisäksi RTK-Henkilöstöpalvelu Oy ja Rauman Lukko Oy.

 

Lisätietoja

RTK-Palvelu Oy / Samuli Eskola, 040 043 6464

Prepon Oy / Tommi Lindfors 040 073 0417 ja Joonas Kekki 050 436 9411

Kiinteistöpalvelualan toinen lakko ja sen vaikutukset

Kiinteistötyönantajat ja Palvelualojen ammattiliitto PAM ovat käyneet neuvotteluja kiinteistöpalvelualan työntekijöitä koskevan työehtosopimuksen ehdoista. Ensimmäiset työnseisaukset toteutuivat 16.-18.3.2023. Neuvotteluja on jatkettu osapuolten välillä erittäin tiiviisti, mutta valitettavasti sovintoratkaisua ei ole onnistuttu edelleenkään löytämään. Se tarkoittaa, että alan toinen lakko toteutuu ajalle 23.3.2023 klo 00.00 – 24.3.2023 klo 24.00. Työtaistelutoimenpiteiden vaikutukset kohdistuvat koko Suomen alueelle.

Lakko koskee kiinteistöpalvelualan työehtosopimuksen mukaista työtä, kuten siivousta ja kiinteistöhuoltoa. Toisen lakon vaikutukset palvelutuotannossamme tulevat olemaan merkittävästi suuremmat ja näkymään sekä asiakkaidemme että kuluttajien arjessa laajamittaisesti.

Vallitseva tilanne on kaikkien osapuolten kannalta hankala ja erittäin valitettava. RTK-Palvelu haluaa tukea sovittelua kaikin mahdollisin toimenpitein ja toivomme pääsevämme takaisin arkeen ja normaaliin tilanteeseen mahdollisimman pian.

Olemme varautuneet yhtiönä lakkoon monin käytettävissämme olevin keinoin, mutta lakoilla on vaikutusta sekä RTK-Palvelun että asiakkaiden toimintaan. Pyrimme ensisijaisesti huolehtimaan kriittisen infrastruktuurin toiminnasta sekä asiakaskohteiden välittömästä henkilöturvallisuudesta. Pyydämme asiakkaitamme varautumaan palvelupoikkeamiin.

Pahoittelemme tilannetta ja toivomme asiakkailtamme ymmärrystä sekä kärsivällisyyttä.