Vastuullisuusraportti osa 1 – Asiakaslähtöiset palvelut

Julkaisimme keväällä ihan ensimmäisen vastuullisuusraporttimme, josta olemme edelleen syystäkin ylpeitä. Vastuullisuus on kuitenkin hyvin laaja termi – siksi tässä juttusarjassa pilkomme omaa vastuullisuustyötämme helpommin pureskeltaviin osiin.

Aloittakaamme asiakaskokemuksesta, se kun on kaiken toimintamme ytimessä. RTK-Palvelun toiminta perustuu laadukkaiden palveluiden, kuten siivouspalvelujen ja kiinteistöjen ylläpitopalvelujen tuottamiseen sekä tiiviiseen asiakasyhteistyöhön – vastuullisesti. Siksi asiakaslähtöiset palvelut on yksi kolmesta vastuullisuusteemastamme.

Tiedolla johtamista ja asiakkaan kuuntelua

Jo RTK-Palvelun visiokin kertoo sen, mitä tavoittelemme: Alamme parhaat ammattilaiset ja asiakaskokemus. Olemme asettaneet asiakaskokemuksen parantamiseksi tavoitteita, jotka auttavat meitä arvioimaan suoriutumistamme sekä kehittämään toimintaamme haluttuun suuntaan vuosien 2022–2026 aikana:

  1. Pyrimme ennakoimaan asiakkaidemme tarpeet tulevaisuudessa sekä nykyistä paremmin että aikaisemmin, jotta voimme kehittää omaa toimintaamme asiakkaidemme tulevaisuuden tahtotilan mukaisesti.
  2. Kuuntelemme ja ymmärrämme asiakkaidemme tarpeita ja osaamme valita oikeat rakennuspalikat luottamuksen ja pitkäaikaisen kumppanuuden rakentamiseen.
  3. Viestimme avoimesti ja pysymme muutoskykyisinä.
  4. Panostamme palveluiden laatuun ja hyödynnämme uutta teknologiaa onnistuneen asiakaskokemuksen mahdollistamiseksi jokaisella toimialallamme.

Tavoitteiden lisäksi tarvitsemme konkreettisia toimia

Uudistamme jatkuvasti toimintatapojamme yllä mainittujen tavoitteiden täyttämiseksi. Esimerkiksi palveluidemme laatua varmistamme kattavalla omavalvonnalla sekä säännöllisillä laatukierroksilla yhdessä asiakkaan kanssa. Asiakastyytyväisyydessä olemme asettaneet tavoitetasoksi 4 (asteikolla 1–5). Asiakastyytyväisyyden mittausprosessimme uudistuu ja monipuolistuu lähitulevaisuudessa.

Lisäksi aiomme laajentaa palvelutarjontaamme, ja seurata palveluiden kehitystä. Niiden keskiössä ovat asiakkaidemme tarpeet ja tiedon yhdistäminen vastuulliseksi ja laadukkaaksi tekemiseksi.

Teknologiaa aiomme hyödyntää entistä enemmän. Toteutuksessa on useita eri järjestelmähankkeita sujuvoittamaan sekä sisäisiä toimintojamme että meidän ja asiakkaiden välistä arkea.

Ja mikä tärkeintä – olemme asiakkaan saatavilla, nyt ja tulevaisuudessa. Pidämme asiakkaisiimme aktiivisesti yhteyttä, ja jokaisella asiakkaalla on oma yhteyshenkilönsä. Kotisivuiltamme löytyy myös erilaisia yhteydenottolomakkeita.

Lue lisää RTK-Palvelun vastuullisuusraportista >>