RTK-Palvelu Oy ja VAV Asunnot Oy yhteistyöhön kiinteistöhuollossa
RTK-Palvelu Oy ja VAV Asunnot Oy ovat solmineet kiinteistöhuoltosopimuksen 1.10.2018 alkaen. Sopimus kattaa 66 kiinteistön huollon ja ulkoalueiden hoidon.
”RTK-Palvelu Oy on kiinteistöpalvelujen moniosaaja. Kiinteistöhuoltotoimintomme sisältävät mm. kiinteistöhuollon, ulkoalueiden hoidon, viherpalvelun ja teknisen palvelun. Vankka kokemuksemme takaa, että huolehdimme asiakkaan kiinteistöistä kokonaisvaltaisesti niin sisältä kuin ulkoa. Olemme tehneet pitkäjänteistä työtä asuintalojen kiinteistöhuollossa ja sopimus VAV Asunnot Oy:n kanssa on merkittävä lisäys yhtiömme pääkaupunkiseudun kiinteistöhuoltoon. Pyrkimyksemme on kehittää ja kasvattaa jatkossakin kiinteistöhuoltoa myös asuinkohteiden osalta. Asiantuntevat kiinteistönhoitajamme tarkkailevat kiinteistöjen kuntoa ja huolehtivat esimerkiksi työtilausten vastaanottamisesta, huoltokirjan ylläpidosta sekä erilaisista huoltotöistä niin sisällä kuin ulkona”, toteaa RTK-Palvelu Oy:n pääkaupunkiseudun yksikönpäällikkö Panu Vainio.
”Meille on tärkeää löytää hyvät yhteistyökumppanit asiakkaidemme palvelemiseen. Kiinteistöhuollolla on merkittävä rooli viihtyisän asumisen ja positiivisen asiakaskokemuksen takaamisessa sekä kiinteistöjen arvon säilyttämisessä”, toteaa VAV Asunnot Oy:n toimitusjohtaja Teija Ojankoski.
”Tekemällä hyvää yhteistyötä RTK-Palvelun kanssa voimme varmistaa, että asukkaamme viihtyvät kodeissaan.”
VAV Asunnot Oy on Vantaan kaupungin kokonaan omistama yhtiö, joka rakennuttaa ja omistaa vuokra-asuntoja Vantaalla. VAV perustettiin vuonna 1986, kun kaupungin omistamat vuokrataloyhtiöt fuusioitiin yhdeksi kokonaisuudeksi. VAV omistaa 10 000 vuokrakotia, joissa asuu joka kymmenes vantaalainen. Yhtiö rakennuttaa jatkuvasti lisää uusia asuntokohteita vantaalaisten kasvaviin asuntotarpeisiin.
RTK-Palvelu Oy on suomalainen kiinteistöpalvelujen erikoisosaaja jo yli 45 vuoden kokemuksella. Palveluksessa on yli 3 000 ammattilaista, jotka huolehtivat erilaisista asiakkuuksista ympäri Suomen. Asiakkaitamme ovat niin teollisuusyritykset, hotellit, laivat, satamat kuin vaativat liikekiinteistötkin. Asiakaskeskeisyys ja jatkuva kehittäminen näkyvät vahvasti arvoissamme. Kattavat ja sertifioidut palvelumme takaavat laadukkaan lopputuloksen. Meille asiakaskokemus on aina tärkein!
Lisätietoja antavat tarvittaessa
Teija Ojankoski, toimitusjohtaja, VAV Asunnot Oy, p. 040 528 1262, teija.ojankoski@vav.fi
Panu Vainio, yksikönpäällikkö, RTK-Palvelu Oy, p. 044 765 7780, panu.vainio@rtkpalvelu.fi
RTK-Palvelu Oy:n uusi organisaatio
RTK-Palvelussa on käynnissä laaja-alainen strategiatyö. Laaditun strategian toimeenpanosuunnittelu on täydessä vauhdissa ja keskeisten strategisten tavoitteiden toteuttamiseksi perustettavat kehitysohjelmat käynnistymässä. Olemme määrittäneet kehitysohjelmien vastuuhenkilöt ja muokanneet yhtiön organisaatiota mahdollistamaan ja tukemaan RTK-Palvelu Oy:n strategian toteuttamista parhaalla mahdollisella tavalla.
RTK-Palvelu Oy panostaa vahvasti myyntiorganisaatioonsa, joka toimii jatkossa omana organisaationaan veturina myyntijohtaja Mika Väätäinen.
Talous- ja palkkahallinto yhdistyvät ja vetovastuun ottaa talous- ja hallintojohtaja Pekka Liukkonen.
Pääkaupunkiseudun kaikki toiminnot yhdistyvät yhdeksi alueeksi vastuuhenkilönä aluejohtaja Emilia Virtanen.
Uusi organisaatio astuu voimaan 1.10.2018.
Lisätiedot Ismo Heikkonen, ismo.heikkonen@rtkpalvelu.fi, p. +358 44 765 7830.
RTK-Palvelu Oy ja SOK ovat tehneet liikkeenluovutussopimuksen kiinteistöhuoltotoiminnasta
RTK-Palvelu Oy (RTK) ja Suomen Osuuskauppojen keskuskunta (SOK) ovat tehneet liikkeenluovutussopimuksen koskien SOK:n kiinteistöhuollon liiketoimintaa Sokotel Oy:n hotelleissa. Liikkeenluovutuksessa S-huollon henkilöstö siirtyy RTK:n palvelukseen 1.9.2018 alkaen.
Sokos Hotelsit ja Radisson BLU -hotellit huolletaan jatkossa RTK:n toimesta
RTK:n ja SOK:n sopimus kattaa 20 Sokotel Oy:n operoiman hotellin kiinteistöhuoltotoiminnan. Pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Oulussa sijaitsevien Sokos Hotelsien ja Radisson BLU -hotellien päivittäiset kiinteistöhuoltotoiminnot ja kiinteistöhuollon päivystys siirtyvät sopimuksen myötä RTK:n hoidettavaksi.
Paras kokonaiskuva ratkaisi RTK:n valinnan yhteistyökumppaniksi
”RTK antoi itsestään parhaan kuvan kokonaisuutena niin siirtyvän henkilöstön, kustannusten, laadunhallinnan, hotelliliiketoiminnan tarpeiden ymmärtämisen kuin kiinteistöjen haltuunottosuunnitelmienkin osalta. Näistä syistä johtuen päädyimme valitsemaan RTK-Palvelu Oy:n yhteistyökumppaniksemme”, sanoo Kiinteistöässän johtaja Otto Oksanen SOK:lta.
”SOK:n kanssa tehty sopimus on RTK-Palvelulle erittäin merkittävä. Sopimuksen myötä RTK:lle siirtyy merkittävien kohteiden lisäksi huomattava määrä lisää ammattitaitoista henkilöstöä. Kiinteistöhuoltotoimintamme laajenee hotellisektorissa. Valtakunnallisen johtamismallin kautta kehitämme keskitetysti toimintaa, luomme henkilöstölle urapolkuja sekä syvennämme yhteistyötä niin SOK:n kuin Sokotelinkin kanssa” toteaa toimitusjohtaja Ismo Heikkonen RTK-Palvelu Oy:stä.
Lisätietoja antavat:
Jani Schroderus
SOK Kiinteistöässä
ylläpidon ja vuokrauksen johtaja
jani.schroderus@sok.fi
p. 050 566 7626
Emilia Virtanen
RTK-Palvelu Oy
aluejohtaja
emilia.virtanen@rtkpalvelu.fi
p. 040 730 7076
RTK-Palvelu Oy on suomalainen kiinteistöpalvelujen erikoisosaaja jo yli 45 vuoden kokemuksella. Palveluksessa on yli 3 000 ammattilaista, jotka huolehtivat erilaisista asiakkuuksista ympäri Suomen. Asiakkaitamme ovat niin teollisuusyritykset, hotellit, laivat, satamat kuin vaativat liikekiinteistötkin. Asiakaskeskeisyys ja jatkuva kehittäminen näkyvät vahvasti arvoissamme. Kattavat ja sertifioidut palvelumme takaavat laadukkaan lopputuloksen. Meille asiakaskokemus on aina tärkein!
SOK toimii S-ryhmän osuuskauppojen keskusliikkeenä ja tuottaa niille hankinta-, asiantuntija- ja tukipalveluita. SOK vastaa myös S-ryhmän strategisesta ohjauksesta ja liiketoimintaketjujen kehittämisestä. SOK-yhtymä muodostuu SOK:sta ja sen tytäryhtiöistä. SOK Kiinteistöässä vastaa S-ryhmässä SOK:n ja sen tytäryhtiöiden operatiivisista kiinteistöasioista sekä kasvavassa määrin Alueosuuskauppojen operatiivisten kiinteistöpalvelujen tuottamisesta.
Sokotel Oy on SOK:n matkailu- ja ravitsemisliiketoimintaa harjoittava tytäryhtiö, joka operoi Suomessa seitsemää Radisson Blu Hotellia ja 14 Sokos Hotellia.
RTK-Palvelu Oy:n uudet nettisivut ovat nyt julki
RTK-Palvelu Oy:n uudet nettisivut on avattu. Käy tutustumassa ja löydä itsellesi parhaat palvelut tai uusi työpaikka.
Seuraa meitä myös somessa!
Lisätiedot:
RTK-Palvelu Oy Viestintä
viestinta@rtkpalvelu.fi
029 029 3000
RTK-Palvelulle rautaiset auditointitulokset Raahessa
RTK-Palvelun toiminta auditoitiin kesäkuussa SSAB:lla Raahessa. HSEQ-arvioinnin suoritti Kiwa Inspecta. Arvioinnissa käytiin kattavasti läpi yrityksen työterveys ja -turvallisuus (health and safety), ympäristöasiat (environment) ja laatu (quality), sekä näiden osa-alueiden linkittyminen yrityksen johtamiseen. Arvioinnin osana käytiin läpi työkohdetta ja yksikön toimintaa yksikköpäällikkö Teppo Aallon ja palvelupäällikkö Tanja Putaansuun johdolla. Arvioinnissa olivat mukana myös henkilöstöjohtaja Jan Haarti ja laatu- ja kehityspäällikkö Riku Innala.
Arvioinnin tulos on loistava! Kiitos RTK-Palvelun Raahen rautaisille ammattilaisille ja RTK-Palvelun pitkäjänteiselle laatutyölle.
Arvioinnin pistemäärä
RTK-Palvelun saama kokonaispistemäärä oli 563 pistettä (tyydyttävä 0-200, hyvä 200-400, erinomainen yli 400 pistettä). Kaikkien arvioitujen yritysten pisteiden keskiarvo oli 360 pistettä.
Arvioinnin yhteenveto
Arvioijat kirjoittavat raportissaan: ”Arvioinnista jäi positiivinen mielikuva, toimittaja panostaa selvästi kehittämiseen ja erityisesti työkykyyn/-jaksamiseen, myös ennakoivasti. Yrityksellä on kolme keskeistä johtamisjärjestelmää sertifioituna (ISO 9001, 14001 ja OHSAS 18001), mikä näkyy etenkin toimivina johtamiskäytänteinä läpi organisaation. Toiminnan perustat ovat ajanmukaisia ja kunnossa. Yhtiöllä on hyvin hoidettuna työterveyshuolto ja selvästikin on huomioitu työntekijät voimavarana. Henkilöstö tuntui myös hyvin ymmärtävän työturvallisuuden merkityksen.”
Lisätiedot:
Riku Innala
laatu- ja kehityspäällikkö
riku.innala@rtkpalvelu.fi
+358447657154
RTK-Palvelu Oy:lle myyntijohtaja
RTK-Palvelu Oy:n myyntijohtajaksi on nimitetty Mika Väätäinen. Hän on aikaisemmin toiminut myynnin johdon ja myynnin tehtävissä muun muassa ISS Palvelut Oy:ssä, M-Files Oy:ssä ja Canon Oy:ssä. Väätäinen vastaa RTK-Palvelun myyntiorganisaation johtamisesta. Hänen asemapaikkanaan on Helsinki. Väätäinen on RTK-Palvelu Oy:n johtoryhmän jäsen.
Toivotamme Mikan tervetulleeksi RTK:n palvelukseen!
Lisätiedot:
Ismo Heikkonen
toimitusjohtaja
ismo.heikkonen@rtkpalvelu.fi
+358 44 7657830
Ennakoivaa kiinteistönhuoltoa

Kun kiinteistössä on sopivan lämmin, ilmastointi pelaa ja olosuhteet ovat kaikin puolin tasaiset, ovat työntekijät tyytyväisiä. Kiinteistönhuollossa automaatiolla on iso rooli.
Aikaisemmin yrityksissä kiinnitettiin huomiota erityisesti kiinteistön energiankulutukseen. Nyt katseet ovat suuntautuneet enemmän työntekijöiden hyvinvointiin.
– Yrityksissä halutaan, että työntekijät voivat hyvin ja viihtyvät työssään. Kun sairaspoissaoloja on vähemmän, työteho nousee. Tämä on luonnollisesti tärkeää yrityksen näkökulmasta, toteaa RTK-Palvelu Oy:n aluejohtaja Jari Pihlajaniemi.
RTK-Palvelun ydinosaamista ovat niin asuin-, liike- kuin julkisten kiinteistöjen ylläpito ja huolto. Perinteisen kiinteistönhoidon lisäksi yritys tarjoaa teknisiä palveluita, joiden avulla kiinteistöjen käyttökuluja, energiankulutusta ja ympäristövaikutuksia voidaan hallita ja kehittää.
Toimivat kiinteistöpalvelut ovat perusedellytys sille, että yrityksen ydinliiketoiminta sujuu ongelmitta – olipa kysymys asumisesta, yritystoiminnasta tai julkisista palveluista.
Automaatiota ja ennakointia
Jotta työntekijöillä olisi mukavat oltavat myös nykyisissä suurissa avokonttoreissa, on kiinteistön LVIAS-järjestelmien (lämpö, vesi, ilmastointi, automaatio ja sähkö) toimittava luotettavasti. Järjestelmien tehokkaalla ylläpidolla on merkitystä sekä viihtyvyyden että kulutuksen kannalta: vaikutus näkyy työskentelymukavuudessa ja energiansäästökuluissa.
– Taloteknisten järjestelmien ylläpidossa automaatiolla on kasvava rooli. Kiinteistöautomaatiosta on tullut talon aivot, Pihlajaniemi sanoo.
– Automaation toimivuuden kannalta on tärkeää, että muuttuviin olosuhteisiin reagoidaan oikealla tavalla ja oikealla hetkellä: viat korjataan ja säädöt tehdään niin kuin pitää, lisää tekninen päällikkö Juha-Pekka Paalo RTK-Palvelusta.
Esimerkiksi kesää vasten on varmistettava, että rakennuksen jäähdytysjärjestelmä ja -laitteet ovat kunnossa. Talveksi tarkistetaan, että lämmitysjärjestelmä on säädetty oikein.
– Suomessa olosuhteet muuttuvat tosin joskus niin nopeasti, että automaatiollakin on vaikea pysyä perässä: päivällä ollaan plussan puolella, mutta yöllä lämpötila laskee nollan alapuolelle. On muistettava, että isot rakennukset lämpenevät ja jäähtyvät hitaasti – kaikki tapahtuu pienellä viiveellä, Paalo toteaa.
Ennakoivaa olosuhteiden huomioon ottamista on sekin, että ilmastointilaitteiden suodattimia ei vaihdeta silloin kun talven hiekoitushiekat pöllyävät kaduilla, vaan vasta kun hiekat on siivottu pois.
Automaatio, digitalisaatio, robotiikka ja 3D-tekniikka valtaavat alaa.
Ennakointi on RTK-Palvelun mielestä parasta asiakaspalvelua. Asiakkaiden tarpeet otetaan hyvin huomioon, minkä avulla varmistetaan asiakastyytyväisyys. Kun RTK-Palvelu hoitaa oman osuutensa sovitun mukaisesti, voivat kiinteistöpäälliköt ja isännöitsijät keskittyä heille olennaisempiin tehtäviin.
– Suuntaus on, että huoltosopimukset laajenevat koko ajan. Me otamme kiinteistöistä yhä enemmän vastuuta. Työhömme kuuluvat niin automaation hoito, tarkastukset, tilaukset kuin raporttien ylläpito.
Automaatio, digitalisaatio, robotiikka ja 3D-tekniikka valtaavat alaa myös kiinteistönhuollossa. Tulevaisuudessa tilanne voi olla se, että kiinteistön huoltomies laittaa paikan päällä silmilleen AR-lasit ja hänen työskentelynäkymänsä välittyy RTK-Palvelun kiinteistöpalveluun. Siellä huoltomiehen näkymään voidaan lisätä VR- tai MR-laseja käyttävän asiantuntijan virtuaalikädet. Käsien avulla kiinteistöpalvelusta voidaan ohjata huoltomiehen käsiä ja neuvoa, lähes kirjaimellisesti kädestä pitäen, miten säätöjen kanssa tulee toimia.
– Todellisuus ja virtuaalitodellisuus kohtaavat, Paalo ja Pihlajaniemi kuvailevat lähivuosien mahdollisuuksia.
Molemmat kuitenkin muistuttavat, että kiinteistön oma huoltomies on ehdottoman tärkeä linkki palveluketjussa, niin nyt kuin tulevaisuudessa.
Lisätiedot:
Jari Pihlajaniemi
aluejohtaja
jari.pihlajaniemi@rtkpalvelu.fi
+358 44 518 9563
Teksti:
Marja Hakola
Content House Oy
Perjantai 13. on taas Tapaturmapäivä, älä kikkaile!
Miehille näyttää sattuvan ja tapahtuvan – varsinkin kotona ja liikkuessa. Suuri osa miehille sattuvista tapaturmista olisi estettävissä asenteita muuttamalla. Siksi Tapaturmapäivänä, perjantaina 13. huhtikuuta, kiinnitetään huomiota erityisesti miesten tapaturmiin.
Työikäisten miesten tapaturmakuolleisuus on korkeampaa kuin työikäisillä naisilla. Miesten tapaturmakuolleisuus on vähentynyt viime vuosina, mutta edelleen työikäisten tapaturmaisesti aiheutuneista kuolemista 80 % sattuu miehille.
Lähes 80 % vammaan johtaneista tapaturmista sattuu kotona ja vapaa-ajalla. Miesten tapaturmista runsaat 70 % on koti- ja liikuntatapaturmia kun taas naisilla vastaava luku on runsaat 60 %. Kotitapaturmissa aiheutuneet vammat ovat tyypillisimmin mustelmia, ruhjeita tai haavoja sekä nyrjähdyksiä, venähdyksiä tai sijoiltaanmenoja.
Tapaturmia voi ehkäistä omilla valinnoilla
Tapaturmien yleisyyden ja niiden seurauksien vaatimien resurssien osalta tapaturmat on yksi suurimpia ongelmiamme kansanterveyden kannalta. Suurin osa miehille sattuvista tapaturmista olisi vältettävissä omilla valinnoilla: tunnistamalla vaaran paikat, käyttämällä turvavälineitä, arvioimalla riskit ennalta – ja vähentämällä kikkailua.
”Esimerkiksi univaje on yksi tapaturma-alttiutta nostavista riskeistä. Väsymyksen aikaansaama tarkkaavuuden herpaantuminen selittääkin monia kaatumisia, kompuroimisia ja kolhimisia ja sillä on osuutensa myös liikenneonnettomuuksissa. Sen on arvioitu olevan jopa joka kuudennen kuolonkolarin taustatekijä”, kertoo kansanterveyden erityisasiantuntija, dosentti Tuuli Lahti SOSTEsta.
Tapaturmapäivä-kampanja kannustaa miehiä miettimään omia toimintatapojaan teemalla ”Miehille sattuu liikaa – Älä kikkaile”.
Lisätietoja löydät Tapaturmapäivän sivuilta.
Uusi työehtosopimus astuu voimaan 1.2.2018 alkaen
Kiinteistötyönantajat ry:n ja Ammattiliitto Pron hallitukset ovat hyväksyneet 28.2.2018 saavutetun neuvottelutuloksen kiinteistöalan toimihenkilöitä koskevasta työehtosopimuksesta.
Sopimus on yleisen linjan mukainen, ja sopimuskausi on 1.2.2018 – 31.1.2021.
Toimihenkilöiden palkkoja luontoisetuineen korotetaan 1.4.2018 sekä 1.4.2019 1,6% suuruisella yleiskorotuksella. Myös taulukkopalkkoja korotetaan 1,6% 1.4.2018 sekä 1.4.2019.
Lisätiedot:
Jan Haarti
henkilöstöjohtaja
jan.haarti@contineo.fi
+358 40 012 2323