Etola Kiinteistöt Oy

RTK-Palvelu on Etola Kiinteistöjen pitkäaikainen kumppani

Etola Technologies toimipisteEtola Kiinteistöt Oy omistaa, ylläpitää ja vuokraa toimitiloja pääsääntöisesti Etola-yhtiöiden omien yritysten käyttöön. Yrityksen hallinnassa on 50 eri kiinteistöä ja yhteensä 200 000 neliötä toimitilaa. RTK-Palvelu vastaa Etola Kiinteistöjen kahdenkymmenen kohteen kiinteistöhuollon ja siivouksen palveluista.

– Olen RTK-Palveluun hyvin tyytyväinen ja yhteistyö on jatkunut jo yli 20 vuotta. Tärkeimmät syyt pitkään yhteistyöhön ovat laadukas työnjälki, pitkäjänteinen palveluiden kehittäminen sekä sitoutunut henkilökunta, Etola Kiinteistöjen toimitusjohtaja Jouni Pelkonen sanoo.

Työn korkea laatu tuo kustannussäästöjä

Etola-yhtiöiden toimialoja ovat teollisuus-, rakennus- ja venetarvikkeet sekä kodintuotteet. Yhtiöiden liikevaihto on yli 400 miljoonaa euroa ja ne työllistävät 1500 henkilöä. Yhtiöiden toiminnan monimuotoisuuden vuoksi hoidettavat kiinteistöt ovat luonteeltaan hyvin erilaisia. Pelkosen mukaan RTK-Palvelun henkilökunta tuntee rakennukset ja niissä harjoitettavat toiminnot kuitenkin läpikotaisin. Kun prosessit ovat hanskassa, homma toimii ja tilojen käyttäjät ovat tyytyväisiä.

– RTK-Palvelulla ollaan toiminnan ytimessä. Henkilökunnan vaihtuvuus on verrattain vähäistä, joten olemme päässeet kehittämään toimintaa yhdessä pitkäjänteisesti. Tiedämme toisemme ja asiat, joihin pitää keskittyä. Tämä yhteistyö on aitoa kumppanuutta, Pelkonen kertoo.

Sen lisäksi, että tilojen käyttäjät ovat tyytyväisiä, kiinteistöt pysyvät hyvässä kunnossa huolellisen kunnossapidon ansiosta.

– On tietenkin tärkeää, että kiinteistöjen arvo säilyy. Kun tiloja hoidetaan hyvin, suurten korjausten tarve vähenee. Se on puhdasta rahansäästöä. Myös korjauskustannukset ja energiankulutus pysyvät maltillisina, kun laitteet ovat kunnossa, Pelkonen summaa.

Laatupalaveri takaa palveluiden kehittämisen

Hyvä kumppanuus ilmenee Jouni Pelkosen mukaan myös aktiivisessa toiminnan kehittämisessä, sujuvissa sopimusneuvotteluissa ja asiakaslähtöisessä palvelussa.

– Erityisen hyvänä käytäntönä pidän pari kertaa vuodessa järjestettäviä laatupalavereja, johon osallistuvat kaikki asianomaiset työnjohdosta kiinteistönhoitajaan ja sopimushenkilöön. Palaverissa käsittelemme palvelun sisältöä ja meidän tarpeitamme, ja ideoimme sekä kehitämme toimintaa yhdessä eteenpäin. Yhteistyö on yhdessä oppimista, ja palavereiden avulla rakennamme entistä parempaa kumppanuutta, Pelkonen kertoo.

Pelkonen kokee, että on saanut RTK-Palvelulta aina henkilökohtaista palvelua. Asioita ei hoida anonyymi asiakaspalvelija, vaan yhteydenottoihin vastaavat tutut työntekijät. Asioiden mutkaton sujuminen ja luotettavuus ovatkin tärkeä osa palvelukokemusta. Kokonaisvaltainen palvelu välittyy myös työntekijöiden vastuullisessa ja yhteistyöhaluisessa asenteessa.

– RTK-Palvelun toiminnassa on sellainen iloinen meininki. Se on kaikille mukavaa, kun yhteistyökumppani hymyilee. Ei tämä ole mitään rakettitiedettä, vaan kun työt tehdään positiivisella asenteella ja huumorilla, se parantaa myös palvelua, Pelkonen sanoo.