Asiakaskokemukset

”Arvostamme yhteistyön helppoutta” – RTK vastaa Porin yliopistokeskuksen toimitilapalveluista

RTK on Porin yliopistokeskuksen joustava kumppani, joka huolehtii kattavasti kiinteistön kaikista toimitilapalveluista. Keskitetyt palvelut varmistavat nopean ja asiantuntevan reagoinnin.

Porin yliopistokeskus on neljän eri yliopiston muodostama yliopistokeskus, jossa opiskelee 2000 opiskelijaa ja työskentelee 170 asiantuntijaa. RTK vastaa yli 8000-neliöisen keskuksen toimitilapalveluista sisältäen info- ja neuvonta-, kiinteistö- ja kalustohuolto-, turvallisuus-, avainhallinta ja kulunvalvonta-, siivous-, AV- sekä tilanvuokrauspalvelut.

– Olemme räätälöineet Porin yliopistokeskukselle selkeän palvelupaketin, jonka avulla pystymme toimittamaan palvelut yhden luukun periaatteella. Palvelukokonaisuutta on myös jatkuvasti kehitetty vastaamaan asiakkaan muuttuvia tarpeita, RTK:n kohdepäällikkö Tero Hämäläinen kertoo.

Yliopistokeskuksella ratkaisuun on oltu tyytyväisiä.

– RTK:lla osaaminen ja prosessien hallinta ovat kunnossa. Arvostamme yhteistyön helppoutta: RTK suhtautuu vastuullisesti kaikkiin tehtäviin, ja he esittävät aktiivisesti hyviä kehitysehdotuksia. Me voimme asiakkaana luottaa siihen, että saamme tiedon asioista ennakkoon, kertoo yliopistokeskuksen johtaja Jari Multisilta.

 

Reipasta ja asialleen omistautuvaa palvelua

Yksi tärkeä osa koko yliopistokeskuksen toimintaa on palvelukeskus eli pääaulan neuvonta- ja infopiste, josta RTK vastaa kokonaisuudessaan.

– Palvelukeskuksessa palvelu on aina asiantuntevaa ja ystävällistä. He selvittävät nopeasti myös sellaiset asiat, joihin eivät osaa heti vastata ja ohjaavat oikean henkilön luo. Ikinä ei kuule sellaista, ettei tämä ole meidän asia tai kuulu meidän tehtäviin, Porin yliopistokeskuksen viestintä- ja markkinointikoordinaattori Piritta Huhta sanoo.

Myös RTK:n kiinteistönhuoltopalveluissa reagointi on nopeaa. Huhdan mukaan suuremmista korjauksista tiedotetaan ajoissa ja toisaalta pienemmät hommat hoidetaan näppärästi alta pois.

– Esimerkiksi viime viikolla vessan peilikaapin ovi oli irtoamaisillaan. Ovi oli korjattu vartin päästä ilmoituksen jälkeen.

Erityiskiitosta RTK saa tilanvuokrauspalvelusta. RTK huolehtii yliopistokeskuksen tilojen vuokraamisesta erilaisia ulkopuolisia tapahtumia varten ja avustaa tapahtumien järjestämisessä, ennakkovalmisteluissa ja vaikkapa livestreamauksissa.

– Tämä on meille paitsi kannattavaa, myös erittäin tärkeä viestintäkanava ja keino lisätä yliopistokeskuksen tunnettuutta suurienkin toimijoiden kesken. Tiloissamme järjestettyjen tilaisuuksien avulla tavoitamme paljon sellaisia ihmisiä, joita emme ehkä muuten tavoittaisi. Tilanvuokrauspalvelu toimii täysin RTK:n palvelukeskuksen kautta: heillä on tässäkin asiassa hommat hanskassa, ja me voimme vain katsoa vierestä, Huhta nauraa.